Connect with us

Hi, what are you looking for?

BLACK LIVES MATTER

FIRST FOR FAKING NEWS: Sky News blasted after branding Chris Kaba March as ‘Queen Tribute Walk’ 

ANGER was directed at Sky News last night after the British news outlet branded a March for civil rights following the death of an unarmed black man in London as a “tribute walk for Queen Elizabeth IIwho died on Thursday.

Chris Kaba, 24, died on Monday night after a police pursuit of a car he was driving ended in Streatham Hill, south London with Police shooting the unarmed black man fearing he was armed.

Kaba, was due to become a father, and was a rapper known as Madix or Mad Itch and was part of the MOBO-nominated drill group 67.

His mother, Helen Nkama, speaking through tears, told the BBC on Wednesday: “My heart is broken. I am speechless.”

In a statement before Friday’s announcement, the family added: “We are devastated; we need answers and we need accountability. 

Advertisement. Scroll to continue reading.

“We are worried that if Chris had not been black, he would have been arrested on Monday evening and not had his life cut short.”

On Saturday a protest was held between a mix of groups such as Celebrities like Stormzy, Black Lives Matter supporters and locals angry at the alleged Police killing, but Sky News branded it a ”tribute for Queen Elizabeth” showing how out-of-touch the American-owned network is about life in everyday working-class Britain.

The shock North-Korean style propaganda trickery was shown in social media footage by a Twitter user and Labour MP.

The Twitter user branded the incident “disgraceful” adding that he was left “lost for words.” 

“Sky News reporting the Justice for Chris Kaba march as a tribute walk for the Queen’s death.”

Advertisement. Scroll to continue reading.

Labour MP Claudia Webbe said: “This was a peaceful protest in central London, seeking justice for Chris Kaba, an unarmed black man who was shot dead by the police last Monday.”

“The Sky news report appears to be incorrect”

Sky News later clarified the error and said they would “cover the story” in due course.

It’s not the first time the news outlet has been caught out lying about protests and activists. 

Advertisement. Scroll to continue reading.

FIRST FOR FAKING NEWS

In 2018, Sky News was forced to apologise and issue a retraction after trying to stitch up the anti-Islam activist Tommy Robinson, whose real name Stephen Yaxley Lennon.

Sky was forced to take down a highly edited fake news interview with right-wing activist Tommy Robinson that caused a public backlash.

Sky’s Dermot Murnaghan issued a short 30-second ‘Half-Baked’ apology which apologised to the alleged Groomers in a grooming gangs case and not for falsely smearing Tommy Robinson.

Sky said: “We said that the defendants were of Pakistani heritage we would like to point out that at least three of the four defendants were from Afghanistan.”

“We also suggested that Mr Robinson had filmed the defendants… this was incorrect.”

Sky did not, however, apologise for their highly edited and biased report that caused 3,000 to complain to Ofcom.”

Advertisement. Scroll to continue reading.

The edited interview that Sky reporter Jason Farrell produced with Tommy was proven to be a fake after Robinson released an un-edited 1 hour and 15 min recording of the interview.

Sky later took down their interview from YouTube.

Tommy accused Sky of “spreading false headlines across the world” and exposed Sky’s blatant bias by releasing the full interview online.

Ofcom revealed that they received more than 3,500 complaints regarding the interview – making it one of the most highly complained about TV incidents of 2018, behind Celebrity Big Brother and Love Island.

Advertisement. Scroll to continue reading.

More follows. 

DON'T MISS

BOXING

BOXER David Haye has been cleared of accusations that he grabbed a man by the throat and threatened to kill him because he believed...

Entertainment

PHILLIP Schofield has suffered another PR car-crash, after WeBuyAnyCar put a TOWEL over the disgraced This Morning hosts head amid Queue-jump gate and alleged...

Exclusive

DARREN Grimes re-instatement at GB News after claims that he pursued a relationship with one of his producers has left GB News staffers seething,...

Exclusive

DARREN Grimes has denied reports that he was sacked from GB News, but refused to comment on claims that he had an alleged relationship...

Advertisement

LIKE US ON FACEBOOK